חשיבות הרכבת פאזל לילדים

אחת מפעילויות החברה הנפוצות והאהובות ביותר בקרב משפחות עם ילדים היא הרכבת פאזלים. יש כל כך הרבה פאזלים כיום עד כדי כך שבכלל לא פשוט לבחור את הפאזל ויש כאן הרבה מאד מקום להעדפות אישיות. מעבר לכיף והאתגר של השלמת הפאזל (ללא קשר למספר החלקים שמהם הוא מורכב) מדובר בזמן איכות של שקט, סבלנות ואבחנה דקה כך שמדובר בעצם בפעילות שיש לה לא מעט יתרונות כאשר מדובר על ילדים צעירים. ללימוד הרכבת פאזלים יש משמעות והשלכות שקשורות לרכישת מיומנויות שונות של ילדים ולכן מומלץ להתחיל עם הרכבת הפאזלים כבר בגיל צעיר, כמובן תוך התאמה של הפאזל לגילו של הילד, ליכולות המוטוריות שלו ואפילו לתחום העניין שלו. מכיוון שיש כל כך הרבה דוגמאות של פאזלים – כאשר בוחרים פאזל שהתמונה שלו קשורה לאחד מתחומי העניין של הילד – אין ספק שזה יהווה תמריץ עבורו להשתדל ולהשלים את ההרכבה.

 חשיבות הרכבת פאזל לילדים

החשיבות של הרכבת פאזלים עבור ילדים

על מנת להבין לעומק את החשיבות של פעולת ההרכבה עבור הילדים – כדאי להבין מדוע יש בפעילות זו כל כך הרבה מבחינת רכישת ידע ומיומנויות –

  • קשר עין יד – הילד, בכל גיל, צריך להבחין בין הרבה מאד חלקים שמונחים מול עיניו ולדעת בדיוק אל אילו מהם הוא ניגש או איזה חלק הוא רוצה לבחון.
  • התמצאות מרחבית – הילד צריך להבין את התמונה המוגמרת שאליה הוא אמור לשאוף ולנסות ככל יכולתו לדמיין אותה על הפאזל ההולך ומורכב.
  • דמיון – כל יכולת שקשורה בריכוז והפעלת הדמיון היא יכולת חשובה שתשרת את הילד במהלך כל חייו, גם כבוגר.
  • בחינת החלקים – הילד צריך להבין את המשמעות של בחינת כל חלק וחלק, לרכוש מיומנות של סיבוב וניסיון לשלב חלק במקומו הנכון גם אם צריך לסובב או להפוך אותו ועוד.
  • סבלנות – אין ספק שהרכבת פאזל היא פעילות שלא מסתיימת מהר ועלולה אפילו להיות מתסכלת מדי פעם. גם לקבל החלטה לעזוב את הפאזל לעת עתה ולהמשיך מאוחר יותר – היא החלטה שצריך ללמוד לקבל אותה על מנת לאוורר את הראש והמחשבה.
  • סיפוק ועמידה ביעד – אין כמו תחושת המסוגלות של השלמת הפאזל והידיעה שזה אפשרי, למרות כל האתגרים שבדרך.

 

לבחור את הפאזל הכי נכון ומתאים

חשוב מאד לוודא שהפאזל שבוחרים מתאים לגילו של הילד וליכולות שלו. כדאי לבחור את הפאזל ביחד איתו על מנת שהוא יראה את שלל האפשרויות, שכן אם הוא יראה תמונה שהוא אוהב או מוצאת חן בעיניו – הוא יתאמץ מאד להגיע לפאזל השלם וליהנות מהתמונה השלמה. הוא ידע שהיא נראית נהדר בזכותו ותחושת הערך העצמי שלו תגדל מאד. מסיבות אלה חשוב ומומלץ לשלב הרכבת פאזלים כחלק בלתי נפרד מהזמן הפנוי של הילדים והמשפחה.

למאמרים נוספים מוזמינים להיכנס:

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

'

'

הצטרף למועדון הלקוחות שלנו

דלג לתוכן מרכזי